torsdag 14 oktober 2010

"Reflektion" av prao

Jag tänkte faktiskt vara "duktig" och reflektera över min prao. 

Jag var ju på Vendels i Kåseberga i deras bageri. Och om jag får välja skulle jag gärna jobba med det eller i ett konditori, ännu bättre :) Fast jag skulle nog ha lite problem med dom tidiga morgnarna... Även fast jag inte har några direkta problem med att gå upp, när det än är så skulle jag helst vilja börja typ 8 eller ngt :) Men det som är bra med att börja tidigt är att man slutar tidigt, eller iaf vid 2-3 ist för 4-6. Och det tycker jag är jätte skönt. 
Sen är det ju super kul o baka nästan allt! Så detta är liksom det jag måste göra :) 
Jag har egentligen inte så mycket mer o säga. Det är nog mest dom tidiga morgnarna jag har lite problem med, men när man vant sig är det inga problem.

Får se hur det blir med inläggen, kanske inte blir så ofta men men då får det va :)

3 kommentarer:

  1. Har följt din blogg, och jag känner mest att det är så tråkigt att jag inte hade möjlighet att hälsa på dig och jag borde tidigare kommenterat det du skrivit. Satt ju på hotellet i Paris när jag läste och som stad/land är det helt otroligt vad mycket vackra, fantastiska bakverk som de gör där. Jag förstår att du brinner för det du fått arbeta med och det är roligt att du befäster dina tankar om att i framtiden arbeta inom området. Det är viktigt att få vara aktiv och som jag sa igår är det inte alla som är/får vara det. Men det gäller också att ta egna initiativ. Bra att du reflekterar, din slutsats kan jag förstå. Som tårtdesigner kanske det finns möjlighet att styra mer över sin arbetstid och inte börja så tidigt. Annars får du se till att ha anställda som tar i de tidiga sysslorna:)

    SvaraRadera
  2. sorry att jag inte sett din kommentar, har inte varit inne på bloggen på ett tag :)
    Ja, jag vet det är helt underbart där. Och det är väldigt skönt att veta vad jag vill bli, eftersom det inte är jätte många som vet och då behöver jag inte tänka på det också.
    Ja, jag har tänkt lite så för tårtor behöver inte så ofta gräddas i ugnen, alltså borde man inte behöva börja så jätte tidigt? Hahah då skulle det vara perfekt! :)

    SvaraRadera
  3. De é lugnt.

    Kom på i bilen hem i fredags att det heter Sugar paste,det man har på tårtor.
    Nu ska du få lite mer tips om det vi pratade om på utvecklingssamtalet.
    Följande länk kan du se programmet med tårtdesignern.

    http://www.tv8play.se/play/234956/?autostart=true

    Idag har jag strötittat på ett program som heter Kakornas kungar. Gå in på följande länk och titta i SvtPlay:

    http://svt.se/2.129747/dox?lid=20101024&lpos=SVT1_0000_sitelink&from=tabla

    Helt sanslöst!

    SvaraRadera