fredag 8 oktober 2010

Prao på Vendels

Praon är nu officiellt avklarad! 

Fick börja 7 idag också, häääärligt. Nu ska jag sova bort hela helgen ;p 
Okej hela kan jag inte men hela lördagen i alla fall. 

Har skit ont i mina ben! Man bara står o står o står o står hela tiden... Förutom på frukosten :) 

I alla fall, jag kom dit vi 7, då var Petter & Erika där. Jag fick börja med att skära torkade äpplen(som inte riktigt var torkade, dom var gummiaktiga?) Aja inte mitt problem, dom skulle ner i en müsli tillsammans med russin, som jag fick blanda för hand i en stor "balja". Sen skulle den skickas till Malmö. 
Sen fick jag göra hemmagjort vaniljsocker, riktigt tråkigt, skulle mixa torkade vaniljstänger med socker i världens sämsta mixer. Så jag stod där med det i typ 1h! Efter det fick jag hjälpa Erika med olika bröd, jag ficka göra dinkelbullar & petit pain, som jag börjar bli riktigt bra på! :) Och sen fick jag göra massor av russinbullar, som skulle in i frysen. 
Sen var det frukost, som bestod av, äppelbröd, massa pålägg & till efterrätt blev det varsin lite brownie med grädde & hallonsylt.
Det blev en lång frukost, för Petter & Gustav satt o läste tidningen... Tråkigt men ganska skönt :) Var så trött att om jag hade haft en säng i närheten skulle jag gått o lagt mig, hahah. 
Efter frukosten skulle jag sopa golvet... Och när det var klart väntade dom jätte små browniesarna på mig, inte samma som vi åt till frukost men nästan, det var ett hallon i dom här. Dom skulle jag dela på mitten & sen lägga upp på en plåt. Enkelt enkelt enkelt. Nästa sak o göra var fylla mazariner, också enkelt men drygt, för spritspåsen blir hal av geggan så det är svårt att få ett bra grepp. Lite onödig information men men. 
Sista saken för dagen, göra kardemummabullar/buttercups(tror jag det heter) & kanelbullar. Fick smeta ut smeten på degen & sen delade Gustav den och så snurrade vi dom och vek in o blablabla... 
Buttercupsen var som vanliga kanelbullar rullar o lägger i en form. Kanelbullarna var svårast, skulle snurra runt 2 fingrar sen vika in o en massa saker? 
Sen var det bye bye för min del på Vendels....


Har varit en härlig vecka :D 
Även fast det har varit lite långtråkigt ibland & så, men whatever! Sånt får man ta!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar