torsdag 7 oktober 2010

Prao på Vendels

Sitter o äter en macka av äppelbrödet som jag fick med mig hem idag :)Lite annorlunda men ganska gott. Det är fänkål i vet inte riktigt vad jag tycker om det? 

Började som sagt 07.00 idag:D Riktigt skönt att få sova 1h längre. 

Och när jag kom fick jag börja med att väga upp kakdeg, det var en stor klump som jag fick dela. Och sen skulle jag rulla ut dom så att dom precis fick plats på plåten. Sen var det massor av bröd som skulle "formas", det var början till baguetter, fruktbröd, dinkelbullar, äppelbröd & petit pains. 
Idag var vi 4st också, Erika som är från Tyskland är där tor-fre-lör & kanske sön? Men i alla fall efter det fick jag "sköta" maskinen, alltså lägga upp degen på bakbordet, ner i maskinen & sätta igång det ;) lite svårt eftersom degarna är så himla stora men det gick.

Sen skulle vi fortsätta med baguetterna, rulla ut och lägga på plåt. Det var riktigt drygt, för vi gjorde sjukt många typ 100st eller något? 
Efter det var jag ganska hungrig och klockan var typ 10.15-10.30 och vi hade inte ätit än... Och jag fick göra rent maskinen, helt okej fast det börjar bli ganska drygt eftersom jag har fått göra det varje dag....
Sen äntligen var det frukost, eller snarare lunch för klockan var 11. Det blev som dom andra dagarna fast ett annat bröd, Levain tror jag det heter? Och det var super gott!

Sopa golvet var nästa sak o göra. En av de tråkigaste sakerna att göra... Och sen väntade kakorna på mig, skulle lägga upp dom på ett sånt där kakfat med våningar, och lägga upp mazarinbakelse & brownies på 4 tallrikar. Det sista var att fixa mazarinerna, med degen o allt. 

Det var min nästsista dag :) Och jag får börja kl 7 imorron också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar